Brandts Køreskole -Herning

Lynhold

Kørekort

Lynhold

Lynhold er en hurtigere måde at få sit kørekort på. Lynhold afholdes typisk i skolernes ferie - især i sommerferien.
Hvis man er mindst 4 elever, er der mulighed for at lave et lynhold, også udenfor ferierne.
Her har man typisk undervisning hver dag, både teori og kørsel. Man er så klar til teoriprøve efter ca. 2-3 uger. Når teoriprøven er bestået kan køreprøven bestilles, her kan der dog være ventetid, typisk på 1-4 uger, men ventetiden variere meget.
Inden man begynder på lynhold skal man have været hos sin læge, for at få lavet en lægeerklæring (husk medbring billede til kørekortet, når du skal til lægen) og man skal have gennemgået kursus i førstehjælp.

Disse ting er nødvendige for at køreskolen kan få godkendt din ansøgning og bestille tid til teoriprøven. Derfor kræver lynhold lidt planlægning i forvejen.

Man har som sagt typisk undervisning hver dag, men tid og dage aftales fra hold til hold. F.eks. kan man godt aftale at holde fri lørdag og søndag, hvis det ønskes. Det er også muligt at have undervisning en uge, dernæst holde ferie i en uge og så fortsætte forløbet når man kommer tilbage fra ferien.
Vi tilstræber små lynhold, da det giver mere tid til den enkelte elev. Holdene er typisk på 3-6 elever.

Find
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu