Brandts Køreskole -Herning

Vejledende køretest

Kørekort

vejledende køretest

Faktisk hedder det en vejledende helbredsmæssig køretest. Det er ens læge som indstiller til en vejledende helbredsmæssig køretest som ikke er det samme som en køreprøve, ofte i forbindelse med sygdom, f.eks. efter blodpropper som har givet varige men. Der stilles lempeligere krav til en vejledende køretest end til en almindelig køreprøve. Prøven foregår i en skolevogn sammen med en sagkyndig, men inden prøven kører man normalt en tur eller to med sin kørelærer, som også tit kan vurdere om man stadig kan køre bil på forsvarlig vis.
Til køretesten vurdere den prøvesagkyndige om der er helbredsmæssige forhold som gør at man ikke kan køre forsvarligt bil. Hvis man dumper denne test, skal man til en kontrollerende køreprøve, for at beholde sit kørekort, som omfatter både en teoriprøve og en rigtig køreprøve.
Man kan selv bestille en vejledende køretest eller man kan lade køreskole gøre det.

Find
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu